Книга “Перша музична абетка” + СД

Від видавця

Я задумав видати серію музичних книжок «Естетичне виховання
майбутнього генія» з метою протистояти натиску комерційної ма-
сової культури, що захопила радіо й телебачення і вбиває в дитині
паростки високого духовного начала. На відміну від загальноприйнятого зна-
чення слова «геній», я вважаю генієм не людину унікальних здібностей, а чесну,
високопорядну людину, яких так бракує нинішньому суспільству.
Ці книги покликані повернути дітям Мистецтво в його істинному значенні
творця і цілителя людських Душ.
Не випадково перший твір на диску – «Перша музична абетка» композито-
ра Д. Д. Кабалевського. Адже головна ідея творчості Д. Д. Кабалевського – до-
ступність дітям молодшого віку серйозної музики, не призначеної для них. Він
вважав, що тільки на основі класики та кращих зразків фольклору може бути
вихована істинна культура!
Доктор Масару Ібука, організатор «Асоціації раннього розвитку Японії», у
книзі «Після трьох уже пізно» підтверджує сказане вище. На одному з підпри-
ємств фірми «Sony», яку Масару Ібука створив після Другої світової війни, було
організовано спеціальний дитячий садок. Там проводили різноманітні дослі-
дження з метою з’ясувати, яку музику люблять діти. Результати виявились
несподіваними. Найбільш захоплювала малюків 5-а симфонія Бетховена!!! По-
пулярні пісні, що звучать з ранку до вечора по телевізору, посіли друге місце. На
останньому місці стояли дитячі пісеньки. Мене дуже зацікавили ці результа-
ти. Найцікавішою для малюків була класична музика, яку ми, дорослі, часто
тримаємо від дітей на значній відстані. За спостереженнями доктора Шини-
чі Сузукі, малятам уже в 5-місячному віці подобаються концерти для скрипки
Антоніо Вівальді…
У книжках серії, яка починає виходити, крім класичної музики зі звуками
Природи, буде розмаїття барв, образів, звуків, що допоможуть малюкові засво-
їти різноманітну мову мистецтва і Природи.
Дуже хочеться навчити дітей читати книжки не лише очима, а й вухами,
тобто навчити вслухатися в них. Таким чином у дітей буде виховуватися не
лише мистецтво бачити, а й мистецтво чути (не плутати зі слухати!), що
майже рівнозначно виконанню…
Текст абетки виник незвично й несподівано. Педагог Світлана Поліщук на-
писала її для свого сина, трилітнього Радомира. У цей час вони жили в селі
неподалік від Києва. Випадково ознайомившись із цим текстом, я зрозумів:
це саме те, що я шукаю, адже вся оповідь пронизана материнською любов’ю і
любов’ю до Природи.
Вибираючи художника, я зупинився на Марисі Рудській, оскільки вважаю,
що саме вона може по-дитячому безпосередньо, наївно, інколи смішно зобра-
зити тварин і птахів.
Материнським голосом абетку озвучила заслужений діяч мистецтв Укра-
їни Алла Мігай.
Цікавою й корисною знахідкою цієї серії книжок буде спеціальна розвиваю-
ча розмальовка, що йтиме в комплекті з книжкою. Кілька років тому разом із
письменницею Катериною Єгорушкіною було розроблено і видано першу се-
рію музичних книжок «Музична казкотерапія для малят» (до речі, ці книжки
стали дуже популярними). Та саме в новій серії малюк не лише почує прекрас-
ну музику, вірші й побачить чудові малюнки, а сам матиме можливість по-
фантазувати й розмалювати на свій лад кожного звірка чи пташку з книжки.
Кілька слів про музику. На диску зовсім без купюр звучать твори найзна-
менитіших композиторів та голоси тварин, спів птахів, інші звуки Природи.
Висловлюю щиру подяку двом сучасним композиторам, які написали музику
спеціально для цього проекту, – Дмитру Красноухову («Марш гномів», № 5
на диску) та моєму семилітньому синові Сергію Недериці («Голос
весни», № 21 на диску).
До речі, правильність моїх ідей про важливість музич-
ного виховання дитини підтвердив мій син Сергій Неде-
риця, який у семилітньому віці став лауреатом конкурсу
скрипалів, пише прекрасну музику й дуже добре вчиться в
дитячій Академії мистецтва на Оболоні (Київ).

Стефан Недериця

Тверда обкладинка, 40 стор., офсетний папір, ілюстр., + СД – 33 аудіоказки у супроводі класичної музики, + размальовка

Є кілька варіантів засвоєння дитиною музичної абетки.
1. Можна прочитати дитині спочатку текст на кожну літеру абетки зо-
крема з прослуховуванням музики з диску на ті самі літери.
2. Прочитати окремо текст книжки.
3. Окремо прослухати диск. Слухаючи музику, зверніть увага малюка на
прізвище композитора твору й на голоси тварин та птахів. Нехай він спробує повто-
рити почуті голоси.
4. Можна розфарбовувати кожну літеру абетки, одночасно слухаючи від-
повідну частину диску.
5. Знайдіть свій варіант спілкування з цією книжкою.
Можливо, Ви знайдете свої способи спілкування з цією книжкою. Тоді пишіть про це
нам на скриньку: kaia777@mail.ru

Цікавою й корисною знахідкою цієї  книги є спеціальна розвиваю-
ча розмальовка, що йтиме в комплекті…

Розмальовка

1. Літера “А”  Д.Б. Кабалевський «Галоп комедіантів» (антилопа)

Аудиозапись: Adobe Flash Player (версия 9 или выше) требуется для воспроизведения этой аудиозаписи. Скачать последнюю версию здесь. К тому же, в Вашем браузере должен быть включен JavaScript.

5. Літера “Ґ” Д.А. Красноухов «Марш гномів» (ґави)

Аудиозапись: Adobe Flash Player (версия 9 или выше) требуется для воспроизведения этой аудиозаписи. Скачать последнюю версию здесь. К тому же, в Вашем браузере должен быть включен JavaScript.

21. Літера “Р”  Сергій Недериця «Голос весни» (ремезик)

Аудиозапись: Adobe Flash Player (версия 9 или выше) требуется для воспроизведения этой аудиозаписи. Скачать последнюю версию здесь. К тому же, в Вашем браузере должен быть включен JavaScript.

33. Літера “Я” Й.Штраус (батько) «Вічний рух»

Аудиозапись: Adobe Flash Player (версия 9 или выше) требуется для воспроизведения этой аудиозаписи. Скачать последнюю версию здесь. К тому же, в Вашем браузере должен быть включен JavaScript.

“

’…

†





 †…

 









Be Sociable, Share!